rikencarmen.reismee.nl

Ons eerste Postcard momentje...

Onze eerste zelfstandige busreis is met een positief resultaat afgerond. En dan is positief nog zacht uitgedrukt. We waren, zoals eerder aangegeven, best wat zenuwachtig. Geen vliegtickets, afgesproken taxi's of een geboekte slaapplaats. In plaats daarvan met een handgeschreven briefje een soort van richting en eindbestemming.

De ‘chickenbus' was bekend territorium dus dat gedeelte zat er zo op. Eenmaal op de busterminal aangekomen konden we zo in de volgende, airco gekoelde bus, springen en bij de tweede overstap stond de aansluitende ‘chickenbus' ook al klaar voor ons. Het gaf ons een gevoel van onoverwinnelijkheid...

Het was bijna onrealistisch om in de bussen te zitten en naar buiten kijkend te bedenken dat we er echt zijn. We hebben veel gesproken met mensen die her en der een reis hebben gemaakt. Nu begrijpen we dat dit gevoel niet te omschrijven is. Je zal het echt moeten meemaken...

Veilig aangekomen in Portobelo begon het ‘Postcard momentje'. Nadat we onze rugzakken eindelijk weer van onze ruggetjes konden laten afglijden zijn we het kleine, pittoreske dorpje Portobelo ingewandeld. Een niet al te groot dorpje, gelegen aan een prachtige baai aan de Caribische zee.

Na een kleine ontdekkingstour vonden we een oud fort uit de Spaanse tijd. Na het maken van de foto's zijn we op een muur gaan zitten met een prachtig uitzicht op de baai. Voor ons vele zeilboten en het begin van de jungle hebben we heerlijk genoten van een goed, bijna filosofisch, gesprek met elkaar. Voor het eerst waren we beide in de rust modus. We hebben heerlijk gesproken over alle opties en wegen die voor ons liggen. Welke afslagen we kunnen nemen en dat de grenzen die er waren er niet meer toe doen. Het gevoel van vrijheid sloeg voor het eerst in.

Voor de eerste keer dingen meemaken. Wat een heerlijk gevoel om dat weer eens te ervaren....

Nu zittend met een koud biertje en het uitzicht over de baai tikken we weer een blogje. Met ons afscheid nog helder op onze netvliezen realiseren we dat we helaas geen tovenaren zijn. Als dat wel zo was geweest, lieve mensen, dan hadden we jullie deze kant op getoverd en hadden we met z'n allen geproost op ons eerste ‘Postcard momentje'.

Nog even een klein bedankje aan André, de familie Leurs en Marga:

Bedankt voor de extra foto ruimte. We stellen dit mooie kado zeer op prijs!

Rob

Wat heerlijk om weer te lezen en wat geweldig om te lezen dat jullie al het vrijheidsgevoel hebben. Zo kort weg en dan al iets vinden wat je zoekt. De foto's zijn ook weer heerlijk. Kus

Yasmijn

Inderdaad heel mooi om te lezen hoe emotioneel het al is en jullie je eerste 'geluks-momentje' al hebben gehad.

Knuffel

Norma

Jullie momentje is bij mij voelbaar, tranen in mijn ogen, liefs

Marguerita

Heerlijk dat jullie zo genieten! In gedachte ben ik bij jullie! XXX

Bob Sporrel

Hai de Rik en partner!

Ik wens jullie heel veel plezier en sterkte toe in deze prachtige uitdaging. Ik zal met veel interesse jullie verhalen lezen en foto's bekijken!

Enjoy!

paula en rudy

Wat heerlijk dat alles naar jullie wens is en dat jullie een vrij gevoel hebben waar jullie toch voor gingen. Heel veel plezier en een dikke kus van ons xxx

Reamon

Hey Rik en vriendin ,

Leuk om te lezen ! Je leest gewoon dat jullie het leuk hebben heel veel plezier en lekker genieten !
Gr. Reamon

bekenkamp.sr

we vinden het leuk jullie zo te zien en te lezen
geniet er van groetjes opa oma.b

Darlene

Welcome on board, ha! :-D Er gaat iets bij me kriebelen als ik dit zo lees... Nu al gevonden en een jaar om ervan te genieten, good on ya! Veel plezier op de boot naar Colombia lieverds! Dikke knuffel X

Ruben en Dani

Heee zus (Carmen) en Rik,

Wat super goed om te horen allemaal. Wij houden het blog in de gaten en genieten mee van de verhalen en foto's.
Vandaag ben je weer een jaartje ouder geworden, gefeliciteerd!! Maak er een mooie dag van. Waar en hoe gaan jullie het vieren?
Een kado opsturen gaat denk ik niet lukken, daarom zullen Dani en ik een bijdrage op jullie rekening storten. komt vast goed van pas:)

Heel veel plezier en geniet er van!
wij denken aan jullie!

Dikke kuss xxx

Rob

Carmen van harte gefeliciteerd. Je verjaardag aan de andere kant van de wereld!!! Geniet er samen van.

Helen & family

Hoi liefste nicht!! van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag! Wat bijzonder om dat daar samen met je ventje aan de andere kant van de wereld te vieren. Maak er iets moois van samen!

Geniet van alles samen en onthou..: dit vergeet je de rest van je leven nooit meer!

Veel liefs van ons 4tjes!

Sas

Wauw. Tranen in mn ogen! Mooi gezegd, voor de eerste keer dingen meemaken. En mooi dat het jullie dichter bij elkaar brengt:) Geniet ervan mopjes!