rikencarmen.reismee.nl

Update

De eerste twee weken zitten er al weer op. Als we er op terugkijken hebben we al zoveel nieuwe indrukken opgedaan, ontzettend veel nieuwe mensen ontmoet en nieuwe plekken ontdekt waarvan we geen idee hadden dat ze zouden bestaan. Met name Colombia is zo anders dan we ons hadden voorgesteld. Colombia staat bij vele mensen toch nog wel bekend als onguur drugs land wat onveilig is. Als je de internetpagina van het Ministerie van Buitenlandse zaken moet geloven dan is het hier bijna een oorlogsgebied.

Maar de Colombiaanse cultuur en mensen zijn zo ontzettend vriendelijk. Het is een levendige cultuur met heerlijke salsa muziek. Tuurlijk zijn er gebieden waar je inderdaad als toerist beter niet kan komen maar ach mensen die plaatsen zijn er in Nederland ook.

Nadat we onze zeiltocht hebben beëindigd zijn we beland in Cartagena. Een prachtige stad langs de kust van Colombia. Een oud centrum met veel geschiedenis. Vele mooie pleinen en straten die voorzien zijn van alle kleuren uit de regenboog. Overal bandjes die op straat muziek spelen en zorgen voor een atmosfeer die passie en vrolijkheid uitstraalt.

Vanuit daar zijn we met een bus naar Santa Marta gereden, iets noordelijker dan Cartagena. Ook deze stad is langs de kustlijn en is voorzien van een redelijke haven. Hierdoor een stuk groter dan Cartagena. We verblijven in een hostel iets buiten het centrum. Laten we zeggen in een welvarende buitenwijk van de stad. Met Italiaanse eigenaren en kamers die voorzien zijn van namen uit heel Europa voelt het bijna weer als thuis. De kamer naast ons heet dan ook Holandia. Een leuk extraatje zo ver van huis.

Hier nu zittend aan het zwembad met een prachtige ondergaande zon en nog steeds ruim 32 graden bereiden we ons voor op ons volgende uitstapje. Maandag zullen we een wandeltocht van 5 dagen gaan maken door de jungles van het Tyrona national park om uiteindelijk Ciudad Perdida (the lost city of Colombia) te ontdekken. Een stad die waarschijnlijk rond 700 voor Christus is opgericht en rond 1500 na Christus is overgenomen door de Spanjaarden. Hoe en waarom de stad pas rond 1970 is herontdekt is onbekend. De meest gangbare verklaring hiervoor is dat het gebied voor een hele lange tijd in handen is geweest van de FARC. Om jullie een beetje gerust te stellen is het gebied nu in handen van de overheid en zit de FARC veel meer in het zuidoosten van Colombia!

De tocht staat bekend als een behoorlijk pittige. De afstand vanaf het startpunt tot het eindpunt is nog niet eens zo heel erg veel. De zwaarte is te vinden in de mega hoge luchtvochtigheid (iets waar we ziezo nog heel erg aan moeten wennen) en de pittige klimmen die ons te wachten staan. Over 4 á 5 kilometer doen we zo’n 5 á 7 uur.

Terugkijkend op de afgelopen twee weken realiseren we dat wat we tot nu toe hebben ontdekt nog maar een klein percentage is van wat voor ons staat. Het motiveert ons ontzettend en hebben nog steeds de kriebels in onze buik.

Luitjes tot snel weer en werkse daar in het Nederlandse…;)

Wist je dat:

- Ze op straat in Cartagena van alles verkopen: sigaretten, armbandjes, schilderijen, uitklapbare Chinese schaaltjes, lichtgevend speelgoed én natuurlijk vishengels.

- We het helemaal niet erg vinden om een paar uur met de bus te gaan omdat deze voorzien zijn van airco.

- Hangmatten heerlijk zijn voor een middagdutje.

Julian

Hey man!

Mooi verhaal weer!!

Ik krijg zin in vakantie!!!

Edwin

Hee Rik en Carmen,
Goed verhaal zeg !
Krijg spontaan zin in de zon, helaas moet er gewerkt worden.
Enjoy !

Marga Hilhorst

Succes met het bedwingen van de jungle. Zal best zwaar worden! Liefs, Marga

Kim

Hey Buurtman & Buurtvrouw,

Jullie avonturen klinken alles behalve vervelend, ben best een beetje jaloers.....en dan is het allemaal nog maar net begonnen!! Have Fun!! Xx Kim

Rob

Man wat een heerlijke verhalen. Heb net gelezen dat jullie ook een trap van 1200 treden moeten overwinnen om bij die mooie stad te komen. Sterkte!!!!!!!!

Joyce & Stefan

Hy Rik en Carmen,

Die reis van jullie is pas net begonnen en nu hebben al super mooie verhalen. Die tocht door de jungle lijkt mij (stefan) onwijs gaaf. Wordt vast flink afzien. We wachten op het volgende verslag!

Groeten uit Vinkeveen!!

Yasmijn

- wist je dat het nu regent in den haag.
- wist je dat mijn gips er eindelijk af is en ik geen Big Foot meer ben ;)

Ik probeer heel erg mijn jaloezie in te houden :P

Geniet lieverds

margreet

Hey lieve Rik en Carmen,
Wat heerlijk om jullie enthousiaste verhalen te lezen en mooie foto's te zien. Dat je de kriebels krijgt van zo veel nieuwe indrukken, begrijp ik wel. Heel spannend en uniek wat jullie meemaken! Geniet ervan (overbodig advies, dat snap ik ook wel) en laat ons zoveel mogelijk meegenieten alsjeblieft!.
Heel veel liefs, Margreet

Dineke Smit

Leuk om al jullie verhalen te lezen ik ga jullie volgen, veel plezier nog. geniet ervan.

Sas

HA! wat een toeval dat ze hengels verkopen, ben ik al jaren naar op zoek, jullie heb er zeker niet een mee kunnen nemen in jullie backpack?;)

Wist je dat.....
We jullie hier heel erg missen?

Kus!

Sas

OWja en wist je dat....bij ons gewoon weer de wekker staat om 7u en dan hetzelfde riedeltje (werk) weer begint? haha, geniet schatjes!!

paula

wat maken jullie veel mee.geniet maar met vele teugen
ik liep wat achter maar heb dat nu ingehaald prachtige foto's trouwens. gr paula